STRONA GŁÓWNA FIRMY PolGer - WROCŁAW Profesjonalna obsługa i doradztwo
Chcesz do nas napisać? mamy coś zmienić - dodać na tej stronie? naciśnij tutaj
URZĄD MIEJSKI przydatne informacje
uwaga dane z innych serwisów - moga być zmienione lub nieaktualne
INNE NASZE STRONY TEMATYCZNE |
---|
Administracja | Konta bankowe | CO I JAK ZAŁATWIĆ W UM | szukasz pracy | Straż Miejska | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Urząd Wojewódzki 50-951 Wrocław pl. Powst. Warszawy 1 info@DUW.pl www telefon: 71 340 62 73 |
Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego 50-411 Wrocław Wyb. J. Słowackiego 12/14 UMWD@UMWD.pl www telefon: 71 776 90 00 |
Urząd Miejski Wrocławia 50-141 Wrocław pl. Nowy targ 1/8 kum@UM.wroc.pl www.Wroclaw.pl telefon: 71 777-70-00 |
---|
URZĄD MIEJSKI Numery centrali telefonicznej Informacja o Urzędzie Miejskim Wrocławia Centrum Obsługi Mieszkańca Adres korespondencyjny Urzędu Miejskiego
|
---|
INFORMACJE O INNYCH URZĘDACH |
---|
TROFEA | MEDALE |
ODZNAKI |
||
---|---|---|---|---|
STEMPLE LAKOWE | PIECZĄTKI |
GRAWEROWANIE |
||
SUCHE STEMPLE |
TABLICZKI ZNAMIONOWE |
|||
LASER |
Ceny prądu (te prawdziwe) w ostatnich latach w groszach za kilowat | |||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1997 |
1998 |
1999 |
2000 |
2001 |
2002 |
2003 |
2004 |
2005 |
2006 |
2007 |
2008 |
2009 |
2010 |
2011 |
2012 |
22 |
25 |
27 |
29 |
32 |
33 |
34 |
35 |
36 |
38 |
39 |
41 |
44 |
50 |
54 |
59 |
Podatki, opłaty i podatki lokalne, pomoc publiczna, konta bankowe
Interpretacja prawa podatkowego w indywidualnych sprawach
deklaracja w sprawie podatku od nieruchomości na rok 2012
formularz do pobrania:
Dział Ulg
ul. W. Bogusławskiego 8, 10
50-031 Wrocław
pok. 222
tel. +48 71 777 81 89
pok. 221
tel. +48 71 777 73 16, 777 71 98, 777 71 39, 777 72 12
pok. 202
tel. +48 71 777 84 91, 777 80 57, 777 74 53, 777 73 14
pok. 205
tel. +48 71 777 81 18, 777 81 94, 777 94 36, 777 89 86
Czym zajmuje się Dział Ulg?
Do kompetencji Działu Ulg należy rozpatrywanie wniosków o ulgę w spłacie zobowiązań podatkowych w zakresie podatków i opłat lokalnych, należności pienięznych o charakterze cywilnoprawnym i niepodatkowych należności
o charakterze publicznopranym, tj. opłaty adiacenckiej i renty planistycznej, przekształcenia prawa użytkowania wieczystego w prawo własności oraz trwałego zarządu, których pobór, wymiar, ewidencja lub księgowanie należy do zadań WPO. Ponadto, do kompetencji Działu należy również zajmowanie stanowiska w przedmiocie wniosków o ulgę w spłacie zobowiązań podatkowych, przekazywanych przez Urzędy Skarbowe, w zakresie podatków pobieranych przez Urzędy Skarbowe, a stanowiących dochód Gminy - tj.: podatek od czynności cywilnoprawnych, podatek od spadków i darowizn oraz zryczałtowany podatek dochodowy od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne rozliczany w formie karty podatkowej.
Jednostki budżetowe Zakłady budżetowe Spółki Instytucje kultury Szkoły i placówki oświatowe Zakłady Opieki Zdrowotnej Żłobki
Strategia rozwoju Wrocławia Programy miejskie Kampanie społeczne Założenia Polityki Społeczno - Gospodarczej
Program dla Europy Środkowej Zintegrowany Program Operacyjny Rozwoju Regionalnego Sektorowy Program Operacyjny Transport Sektorowy Program Operacyjny Rozwój Zasobów Ludzkich Program Operacyjny Kapitał Ludzki Fundusz Spójności Mechanizm Finansowy Europejskiego Obszaru Gospodarczego Norweski Mechanizm Finansowy Program URBACT II Regionalny Program Operacyjny dla Województwa Dolnośląskiego na lata 2007-2013 Program Operacyjny Infrastruktura i Środowisko Regiony dla Zrównoważonej Zmiany
Wydziału Architektury i Budownictwa Wydziału Środowiska i Rolnictwa
Otwarte konkursy ofert Wzór oferty, druk sprawozdania Oferty NGO w trybie bezkonkursowym (art. 19 a) Oferty NGO w trybie uchwały RM nr XVI/281/11 Program współpracy Miasta z organizacjami pozarządowymi Wrocławskie organizacje pozarządowe Wsparcie dla organizacji pozarządowych Wrocławska Rada Działalności Pożytku Publicznego Konsultacje społeczne
Statut Wrocławia Uchwały Rady Miejskiej, Zarządzenia Prezydenta Projekty Uchwał Zbiory dzienników urzędowych i aktów prawa miejscowego Stanowienie aktów prawnych
Formy opieki nad dziećmi do lat 3
Rejestracja Żłobki i kluby dziecięce Opiekun dzienny Niania
Dane o dokumentach zawierających informacje środowiskowe
Usługi Dostawy Roboty budowlane Konkursy Zapytania ofertowe Informacja o wykazach nieruchomości Giełda nieruchomości Grunty i budynki 100 działek na sprzedaż Nieruchomości pod hotele Lokale Licytacje Losowanie miejsc do handlu Sprzedaż obligacji, zbycie udziałów i akcji
Ogłoszenia o naborze Wyniki naboru Praca dla nauczycieli Konkursy na stanowiska dyrektorów szkół i placówek oświatowych
Pod podanym numerem telefonu, można uzyskać informacje o jednostkach Urzędu Miejskiego i ich kompetencjach.
Numery telefonów i adresy do wydziałów, biur i jednostek organizacyjnych Urzędu Miejskiego Wrocławia
(z listy należy wybrać poszukiwaną jednostkę i "kliknąć" na jej nazwę - nastąpi przekierowanie na stronę z danymi teleadresowymi)
Godziny pracy Urzędu Miejskiego Wrocławia
od 7.45 do 15.45 (od poniedziałku do piątku).
Godziny pracy Centrów Obsługi Mieszkańca
Godziny pracy Centrum Obsługi Podatnika
Departamenty, wydziały i biura Dane teleadresowe Godziny pracy Centrum Obsługi Mieszkańca Centrum Obsługi Podatnika Kasy Regulamin UMW Zintegrowany System Zarządzania Rejestry, ewidencje, archiwa Kontrole
Identyfiktor Miasta Wroclaw: 026401 1
Identyfikatory dla delegatur:
Prezydent
Rafał Dutkiewicz
Sekretariat Prezydenta
ul. Sukiennice 9
50-107 Wrocław
pokój 103
tel. 71 777-82-01, 71 777-88-99
fax 71 777-72-77
e-mail: bpr@UM.wroc.pl
Prezydentowi podlega:
Prezydent nadzoruje:
Wiceprezydent - Maciej Bluj
50-107 Wrocław
ul. Sukiennice 9
pokój 114, I piętro
tel. 71 777-74-83, 71 777-82-70
fax 71 777-83-55
e-mail: ww3@UM.wroc.pl
Wiceprezydentowi podlega:
Departament Infrastruktury i Gospodarki
Dyrektor departamentu
Za-ca Dyrektora departamentu, Inżynier Miasta
50-032 Wrocław
ul. G. Zapolskiej 2/4
pokój 407 i 404, IV piętro
tel. 71 777-71-57
fax 71 777-71-29
e-mail: dig@UM.wroc.pl
Nadzoruje:
Skarbnik Miasta - Marcin Urban
50-107 Wrocław
Sukiennice 10
pokój 203, II piętro
tel. 71 777-81-35
fax 71 777-84-94
e-mail: skw@UM.wroc.pl
Skarbnikowi Miasta podlega:
Departament Finansów Publicznych
50-107 Wrocław
Sukiennice 10
pokój 106, I piętro
tel. 71 777-86-77
fax 71 777-87-82
e-mail: dfp@UM.wroc.pl
Podlega:
Sekretarz Miasta - Włodzimierz Patalas
50-141 Wrocław
pl. Nowy Targ 1/8
pokój 107, I piętro
tel. 71 777-70-52
fax 71 777-86-86
e-mail: smw@UM.wroc.pl
Sekretarzowi podlega:
Departament Obsługi i Administracji
Sekretarz Miasta: Włodzimierz Patalas
50-141 Wrocław
pl. Nowy Targ 1/8
pokój 107, I piętro
tel. 71 777-70-52
fax 71 777-86-86
e-mail: doa@UM.wroc.pl
Sekretarz nadzoruje:
Wiceprezydentowi podlega:
Departament Spraw Społecznych
Dyrektor departamentu
Za-ca Dyrektora departamentu
50-031 Wrocław
ul. W. Bogusławskiego 8,10
pokój nr 425, IV piętro
tel. 71 777-77-42
fax 71 777-81-52
e-mail: dss@UM.wroc.pl
Wiceprezydent - Adam Grehl
50-141 Wrocław
pl. Nowy Targ 1/8
pokój 130, I piętro
tel. 71 777-70-54, 71 777-72-43
fax 71 777-86-84
e-mail: ww4@UM.wroc.pl
Wiceprezydentowi podlega:
Departament Architektury i Rozwoju
Dyrektor departamentu
50-141 Wrocław
pl. Nowy Targ 1/8
pokój 132, I piętro
tel. 71 777-83-01
fax 71 777-75-43
e-mail: dar@UM.wroc.pl
Wiceprezydentowi podlega:
Departament Architektury i Rozwoju
Wiceprezydent nadzoruje:
Współpracuje z:
Wiceprezydent -
Wojciech Adamski
50-141 Wrocław
pl. Nowy Targ 1/8
pokój 155, I piętro
tel. 71 777-75-91, 777-84-60
fax 71 777-75-87
e-mail: ww1@UM.wroc.pl
Wiceprezydentowi podlega:
Departament Nieruchomości i Eksploatacji
Dyrektor departamentu
50-141 Wrocław
pl. Nowy Targ 1/8
pokój 147-149, I piętro
tel. 71 777-71-97
fax 71 777-74-20
e-mail: dnr@UM.wroc.pl
Wiceprezydent nadzoruje:
PIECZĄTKI w 5 MINUT ! | SUCHE STEMPLE | PIECZĘCIE LAKOWE i LAK | OPRAWA I LAMINOWANIE DOKUMENTÓW |
---|
RZECZOZNAWCA MAJĄTKOWY Stowarzyszenia Rzeczoznawców Majątkowych
Anna Bergier SRM |
---|
Straż Miejska Wrocławia |
Oddział I |
Oddział II ul. Pautscha 4 51-651 Wrocław Przyjmowanie interwencji tel. 71 347 16 45 fax: 71 347 16 45 godziny pracy: pn-pt: 6:00 - 21:00 Sekretariat tel. 71 347 16 46 fax: 71 347 16 46 godziny pracy: pn-pt: 7:30 - 15:30 Zgłoszenia z dzielnic :Psie Pole, Śródmieście |
Oddział III ul. Gwarna 5/7 50-001 Wrocław Referat Wykroczeń tel. 71 347 16 37 godziny pracy: pn-pt: 6:30 - 20:30 Sekretariat tel. 71 347 16 38 fax: 71 347 16 38 godziny pracy: pn-pt: 6:30 - 14:30 |
||||||||||||||||
Centrum Kierowania, ul. Zapolskiej 4, 55-080 Wrocław
|
|||||||||||||||||||
|
GRAWEROWANIE | WYCINANIE | PRODUKCJA MEDALI I ODZNAK | PRODUKCJA NAKLEJEK |
---|
LAMPY WEDUTA eleganckie lampy stołowe z widokami starego Wrocławia (kliknij) doskonały prezent |
HISTORIA WARTO PRZECZYTAĆ |
---|
URZĄD MIASTA WROCŁAWIA - URZĄD MIASTA KRAKOWA
NISZCZARKI sprzedaż | Bindownice sprzedaż | Laminatory sprzedaż | Gilotyny i obcinarki sprzedaż |
---|
druk PRAC MAGISTERSKICH | DRUK PRAC DOKTORSKICH | Oprawa twarda i miękka | Druk rysunków |
---|
GRAWER | TABLICZKI ZNAMIONOWE | ZNAKOWANIE NARZĘDZI I METALI |
---|
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
---|---|---|---|---|---|---|
GALERIE ZDJĘĆ PRODUKTÓW WYKONANYCH W PolGer |
Dział ewidencji ludności (Centrum Obsługi Mieszkańca, dawne Biuro Meldunkowe) Departament Obsługi i Administracji Wydział Spraw Obywatelskich Sekretariat Wydziału pokój 244 Dyrektor Wydziału - Henryk Zieliński |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Struktura Wydziału:
Wydział Spraw ObywatelskichWchodzi w skład Departament Obsługi i Administracji Adres ul. GABRIELI ZAPOLSKIEJ 4; 50-032 Wrocław Kontakt Sekretariat Kierownictwo Dyrektor Wydziału: Henryk Zieliński Opis struktury jednostki Dział Ewidencji Ludności
Dział Dowodów Osobistych Dział Decyzji Administracyjnych ds. Zameldowań i Wymeldowań Dział Rejestracji Pojazdów Dział Uprawnień Kierowców Zespół Szkoleń Kierowców i Badań Technicznych Pojazdów Dział Organizacyjny Zespół ds. Skarg i Wniosków Dział Postępowań Administracyjnych w Sprawach Rejestracji Pojazdów Urząd Stanu Cywilnego Dział Rejestracji Działalności Gospodarczej Wydział/Biuro realizuje zadania z kategorii
Godziny pracy Od poniedziałku do piątku w godzinach od 7.45 do 15.45
|
Wydział Spraw Obywatelskich realizuje zadania z zakresu:
Centra Obsługi Mieszkańca
50-032 Wrocław Obsługa interesantów w zakresie spraw związanych z Wydziałem Spraw Obywatelskich:
COM II przy pl. Nowy Targ 1/8
50-131 Wrocław godziny pracy: poniedziałek - piątek od 8:00 do 17:15 COM ze stanowiskami bezpośredniej obsługi, w której mieszkańcy mogą:
W związku z obsługą przedsiębiorców 2 stanowiska przeznaczono dla Urzędu Skarbowego Kasy (wejście od ul. Krowiej) COM II przy pl. Nowy Targ 1/8
COM ze stanowiskami bezpośredniej obsługi, w której mieszkańcy mogą:
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Aktualne opłaty za dokumenty rejestracyjne i opłaty skarbowe.
|
Opłaty:
Aktualne opłaty za dokumenty rejestracyjne i opłaty skarboweAktualne opłaty za dokumenty rejestracyjne (gotówka albo karta płatnicza)
karta pojazdu | 75,00 zł | 1szt. |
wtórnik karty pojazdu | 75,00 zł | 1szt. |
dowód rejestracyjny | 54,00 zł | 1 szt. |
pozwolenie czasowe z urzędu - po złożeniu wniosku o rejestrację pojazdu | 13,50 zł | 1 szt. |
pozwolenie czasowe na wniosek wlaściciela | 18,50 zł | 1 szt. |
znak legalizacyjny | 12,50 zł | kpl. |
nalepka kontrolna | 18,50 zł | 1 szt. |
nalepki legalizacyjne na tablice tymczasowe | 6,25 zł | 1 szt. |
tablica samochodowa zwyczajna | 80,00 zł | kpl. |
tablica na przyczepy zwyczajna | 40,00 zł | 1 szt. |
tablica na motocykle, ciągniki zwyczajna | 40,00 zł | 1 szt. |
tablica na motorower zwyczajna | 30,00 zł | 1 szt. |
tablica indywidualna | 1.000,00 zł | kpl. |
tablica zabytkowa samochodowa | 100,00 zł | kpl. |
tablica zabytkowa motocyklowa | 50,00 zł | 1 szt. |
tablica tymczasowa samochodowa (termin używania do 30 dni ) | 30,00 zł | kpl. |
tablica tymczasowa na przyczepy | 15,00 zł | 1 szt. |
tablica tymczasowa motocykla, ciągnika | 12,00 zł | 1 szt. |
tablica tymczasowa motorowerowa | 12,00 zł | 1 szt. |
Opłata skarbowa (wnoszona gotówką albo kartą płatniczą):
decyzja o rejestracji pojazdu wydana na wniosek strony |
10,00 zł |
decyzja o czasowej rejestracji pojazdu wydana na wniosek strony |
10,00 zł |
decyzja o wyrejestrowaniu pojazdu wydana na wniosek strony | 10,00 zł |
zaświadczenie | 17,00 zł |
złożenie dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa lub prokury | 17,00 zł |
Opłata ewidencyjna za wydanie:
dowodu rejestracyjnego | 0,50 zł |
pozwolenia czasowego | 0,50 zł |
zalegalizowanych tablic (tablicy) rejestracyjnych | 0,50 zł |
nalepki kontrolnej | 0,50 zł |
karty pojazdu | 0,50 zł |
(dane zamieszczone poniżej powinny być zweryfikowane telefonicznie)
Gmina Wrocław
BZ WBK SA I O/Wrocław
nr:
03 1090 2398 0000 0006 0800 3288
opłata skarbowa
Opłata skarbowa pobierana jest za: dokonanie czynności urzędowej na podstawie zgłoszenia lub na wniosek, wydanie zaświadczenia na wniosek, wydanie zezwolenia (pozwolenia, koncesji), złożenie dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa lub prokury albo jego odpisu, wypisu lub kopi,
np.:
46 1090 2398 0000 0006 0800 3290
opłata za korzystanie ze wszystkich typów zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych (opłaty roczne i ratalne)
85 1090 2398 0000 0006 0800 3267
udostępnienie danych ze zbiorów meldunkowych, ewidencji wydanych i unieważnionych dowodów osobistych, zbioru PESEL
41 1090 2398 0000 0006 0800 3283
51 1090 2398 0000 0006 0800 3297
95 1090 2398 0000 0006 0800 3281
68 1090 2398 0000 0006 0800 3282
podatek od środków transportowych
84 1090 2398 0000 0006 0800 3285
opłata targowa
89 1090 2398 0000 0006 0800 3292
wpłaty pieniężne po otrzymaniu tytułu wykonawczego (np. zaległe podatki, zaległości z tytułu niezapłaconego mandatu wystawionego przez Straż Miejską, zaległości z tytułu nieuiszczonych opłat za parkowanie w strefach płatnego parkowania, nienależnie pobranych zasiłków z MOPS)
83 1090 2398 0000 0006 0800 3303
UWAGA! Na powyższe konto nie należy dokonywać wpłat dotyczących należności Miejskiego Przedsiębiorstwa Komunikacyjnego sp. z o.o. z tytułu mandatów za brak dokumentu przewozu.
79 1090 2398 0000 0006 0800 3278
49 1090 2398 0000 0006 0829 646 7
usunięcie (wycięcie lub przesadzenie) drzew i krzewów ustalona w wydanym zezwoleniu
* * *
wpłaty z tytułu czynszów dokonywane przez najemców lokali nieruchomości Skarbu Państwa, będących w zarządzie Spółki Zarządzającej
Ogólnopolska wyszukiwarka danych związanych z dowodami rejestracyjnymi i prawami jazdy:
Wyszukiwarka dokumentów komunikacyjnych
Uwaga!
System pokazuje dokumenty, które są do odebrania w urzędzie.
Jeśli dokument został odebrany z urzędu, sprawa dotycząca tego dokumentu znika z bazy danych ww wyszukiwarki
Kategoria spraw: Nieruchomości
Jednostka odpowiedzialna: Wydział Nieruchomości Komunalnych
Miejsce złożenia dokumentów/załatwienia sprawy:
Wydział Nieruchomości Komunalnych
al. Marcina Kromera 44
kancelaria pok. 38
Kto może wystąpić z wnioskiem / zainicjować sprawę:
użytkownik wieczysty
Godziny przyjmowania klientów:
poniedziałek 07:45 - 15:45
wtorek 07:45 - 15:45
środa 07:45 - 15:45
czwartek 07:45 - 15:45
piątek 07:45 - 15:45
Wymagane wnioski i dokumenty do wglądu:
wniosek o udzielenie bonifikaty - do pobrania poniżej lub w Wydziale Nieruchomości Komunalnych al. Marcina Kromera 44, kancelaria pok. 38
oświadczenie o dochodach - do pobrania poniżej lub w Wydziale Nieruchomości Komunalnych al. Marcina Kromera 44, kancelaria pok. 38
załączniki do oświadczenia (np. zaświadczenie o zarobkach brutto za poprzedni rok, aktualna decyzja organu rentowego o przyznaniu renty/emerytury, zaświadczenie Powiatowego Urzędu Pracy w przypadku bezrobotnych, i inne)
Druki do pobrania: |
Rozmiar: |
Data dodania: |
wniosek o udzielenie bonifikaty | 32 kB |
28 października 2011 |
oświadczenie dla osób fizycznych | 29 kB |
28 października 2011 |
oświadczenie dla Spółdzielni Mieszkaniowej | 28 kB |
28 października 2011 |
Podstawa prawna:
art. 74 ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami (j.t. Dz. U. z 2010 r. Nr 102, poz. 651 - z późn. zm.)
Uwagi:
Zgodnie z art. 74 ust. 1 ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami osobom fizycznym, których dochód miesięczny na jednego członka gospodarstwa domowego nie przekracza 50 % przeciętnego wynagrodzenia w gospodarce narodowej w roku poprzedzającym rok, za który opłata ma być wnoszona, ogłaszanego przez Prezesa Głównego Urzędu Statystycznego w Dzienniku Urzędowym Rzeczypospolitej Polskiej "Monitor Polski", na podstawie art. 20 pkt 1 lit. a ustawy z dnia 17 grudnia 1998 r. o emeryturach i rentach z Funduszu Ubezpieczeń Społecznych (Dz. U. z 2009 r. Nr 153, poz. 1227 oraz z 2010 r. Nr 40, poz. 224), właściwy organ udziela na ich wniosek 50 % bonifikaty od opłat rocznych z tytułu użytkowania wieczystego nieruchomości gruntowej, jeżeli nieruchomość jest przeznaczona lub wykorzystywana na cele mieszkaniowe.
Osoby, o których mowa w ust. 1, którym przysługują spółdzielcze prawa do lokali, korzystają z bonifikaty w formie ulgi w opłatach z tytułu udziału w kosztach eksploatacji budynków. Wysokość ulgi powinna odpowiadać wysokości bonifikaty od opłaty rocznej z tytułu użytkowania wieczystego nieruchomości gruntowej, udzielonej spółdzielni mieszkaniowej, proporcjonalnie do powierzchni lokali zajmowanych przez osoby uprawnione do bonifikaty (art. 74 ust. 2 ww. ustawy).
Termin składania wniosków: do 31 marca roku kalendarzowego, za który ma być przyznana bonifikata.
Kategoria spraw: Nieruchomości
Jednostka odpowiedzialna: Wydział Nieruchomości Skarbu Państwa
Miejsce złożenia dokumentów/załatwienia sprawy:
Wydział Nieruchomości Skarbu Państwa
al. Marcina Kromera 44
kancelaria pok. 37
Kto może wystąpić z wnioskiem / zainicjować sprawę:
użytkownik wieczysty
Godziny przyjmowania klientów:
poniedziałek 07:45 - 15:45
wtorek 07:45 - 15:45
środa 07:45 - 15:45
czwartek 07:45 - 15:45
piątek 07:45 - 15:45
Wymagane wnioski i dokumenty do wglądu:
wniosek o udzielenie bonifikaty - do pobrania poniżej lub w Wydziale Nieruchomości Skarbu Państwa al. Marcina Kromera 44, kancelaria pok. 37
oświadczenie o dochodach - do pobrania poniżej lub w Wydziale Nieruchomości Skarbu Państwa al. Marcina Kromera 44, kancelaria pok. 37
załączniki do oświadczenia (np. zaświadczenie o zarobkach brutto za poprzedni rok, aktualna decyzja organu rentowego o przyznaniu renty/emerytury, zaświadczenie Powiatowego Urzędu Pracy w przypadku bezrobotnych, i inne)
Druki do pobrania: |
Rozmiar: |
Data dodania: |
wniosek o udzielenie bonifikaty | 32 kB |
29 listopada 2011 |
oświadczenie o dochodach | 29 kB |
29 listopada 2011 |
Podstawa prawna:
art. 74 ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami (j.t. Dz. U. z 2010 r. Nr 102, poz. 651 - z późn. zm.)
Uwagi:
Zgodnie z art. 74 ust. 1 ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami osobom fizycznym, których dochód miesięczny na jednego członka gospodarstwa domowego nie przekracza 50 % przeciętnego wynagrodzenia w gospodarce narodowej w roku poprzedzającym rok, za który opłata ma być wnoszona, ogłaszanego przez Prezesa Głównego Urzędu Statystycznego w Dzienniku Urzędowym Rzeczypospolitej Polskiej "Monitor Polski", na podstawie art. 20 pkt 1 lit. a ustawy z dnia 17 grudnia 1998 r. o emeryturach i rentach z Funduszu Ubezpieczeń Społecznych (Dz. U. z 2009 r. Nr 153, poz. 1227 oraz z 2010 r. Nr 40, poz. 224), właściwy organ udziela na ich wniosek 50 % bonifikaty od opłat rocznych z tytułu użytkowania wieczystego nieruchomości gruntowej, jeżeli nieruchomość jest przeznaczona lub wykorzystywana na cele mieszkaniowe.
Osoby, o których mowa w ust. 1, którym przysługują spółdzielcze prawa do lokali, korzystają z bonifikaty w formie ulgi w opłatach z tytułu udziału w kosztach eksploatacji budynków. Wysokość ulgi powinna odpowiadać wysokości bonifikaty od opłaty rocznej z tytułu użytkowania wieczystego nieruchomości gruntowej, udzielonej spółdzielni mieszkaniowej, proporcjonalnie do powierzchni lokali zajmowanych przez osoby uprawnione do bonifikaty (art. 74 ust. 2 ww. ustawy).
Termin składania wniosków: do 31 marca roku kalendarzowego, za który opłata ma być wniesiona.
Kategoria spraw: Inne
Jednostka odpowiedzialna: Miejski Konserwator Zabytków
Miejsce złożenia dokumentów/załatwienia sprawy:
Biuro Miejskiego Konserwatora Zabytków
ul. Bernardyńska 5
Sekretariat - pok. 01 (przy wejściu, po prawej stronie)
Kto może wystąpić z wnioskiem / zainicjować sprawę:
Wnioskodawcą może być osoba fizyczna, osoba prawna, państwowa i samorządowa jednostka organizacyjna oraz organizacja społeczna - posiadające tytuł prawny posiadania zabytku. Wnioskodawca może działać przez pełnomocnika, którym może być wyłącznie osoba fizyczna.
Godziny przyjmowania klientów:
poniedziałek 9:00 - 14:00
wtorek 9:00 - 14:00
środa 9:00 - 14:00
czwartek 9:00 - 14:00
piątek 9:00 - 14:00
Wymagane wnioski i dokumenty do wglądu:
Formularz wniosku: od MKZ-01 do MKZ-09
Na każdym z formularzy, w pouczeniu, jest podany odpowiedni zestaw wymaganych załączników do wniosku.
Formularze można pobrać ze strony BIP, pod tym adresem.
Dodatkowe czynności - powiązane procedury:
1. Sprawdzenie, czy budynek, obszar lub rzecz są wpisane do rejestru zabytków.
2. Sprawdzenie czy na obszarze planowanych działań obowiązuje miejscowy plan zagospodarowania terenu i uwzględnienie w planowanych działaniach zapisów tego planu.
3. Uzyskanie decyzji o warunkach zabudowy lub decyzji o ustaleniu lokalizacji inwestycji celu publicznego (jeśli jest wymagana) i uwzględnienie w planowanych działaniach zapisów tej decyzji. Decyzje należy załączyć do formularza wniosku.
4. Uzyskanie opinii lub decyzji Dolnośląskiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków (jeśli w zakresie planowanych działań jest wykonywanie wykopów ziemnych). Opinię lub decyzję należy załączyć do formularza wniosku.
5. Zakwalifikowanie planowanych działań do kategorii ustawowych (roboty budowlane na obszarze, badania architektoniczne itp.).
6. Wypełnienie odpowiedniego formularza wniosku: od MKZ-01 do MKZ-09, w zależności od kwalifikacji planowanych działań.
7. Wpłata należnej opłaty skarbowej. Dowód wpłaty należy załączyć do formularza wniosku.
Opłaty:
Opłaty skarbowe:
W kwotach: 82 zł - za decyzję, 41 zł - za zmianę decyzji, 17 zł - za pełnomocnictwo należy wnosić w kasach Urzędu Miejskiego (gotówką) albo przelewami bankowymi na konto: Gmina Wrocław, 50 - 141 Wrocław, pl. Nowy Targ 1/8, rachunek BZ WBK nr 03 1090 2398 0000 0006 0800 3288.
Wydanie decyzji w sprawach budownictwa mieszkaniowego nie podlega opłacie skarbowej.
Wydanie decyzji - zezwolenia na usunięcie drzew lub krzewów zwolnione jest z opłaty skarbowej.
Inne opłaty:
Posiadacz nieruchomości może ponosić opłaty za usunięcie drzew lub krzewów. Opłaty zostaną ustalone w wydanym zezwoleniu. Opłaty za usunięcie drzew lub krzewów z terenu nieruchomości wpisanej do rejestru zabytków są o 100% wyższe od stawek ustalonych dla terenów nie wpisanych do rejestru zabytków.
Termin i sposób załatwienia sprawy:
Wydanie decyzji następuje w czasie nie dłuższym niż 1 miesiąc od dnia dostarczenia kompletnego wniosku wraz z wymaganymi załącznikami, a w sprawach szczególnie skomplikowanych 2 miesiące.
Średnio - 2-3 tygodnie.
Tryb odwoławczy:
Stronom przysługuje odwołanie od decyzji, które powinno być złożone w sekretariacie Biura Miejskiego Konserwatora Zabytków lub w Kancelarii Ogólnej Urzędu Miejskiego, lub nadane na poczcie w terminie 14 dni od dnia jej doręczenia i adresowane "Do Ministra Kultury za pośrednictwem Prezydenta Wrocławia".
Podstawa prawna:
Ustawa z dnia 23 lipca 2003 r. o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami (Dz. U. z 2003 r. Nr 162, poz. 1568 z późn. zm.)
Rozporządzenie Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego z dnia 27 lipca 2011 r. w sprawie prowadzenia prac konserwatorskich, prac restauratorskich, robót budowlanych, badań konserwatorskich, badań architektonicznych i innych działań przy zabytku wpisanym do rejestru zabytków oraz badań archeologicznych (Dz. U. z 2011 r. Nr 165, poz. 987)
Porozumienie z dnia 05 września 2011 r. zawarte pomiędzy Wojewodą Dolnośląskim a Prezydentem Wrocławia W sprawie powierzenia prowadzenia niektórych zadań z zakresu właściwości wojewódzkiego konserwatora zabytków (Dz. Urz. Województwa Dolnośląskiego z 2011 r. Nr 202, poz. 3506)
Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. - Kodeks Postępowania Administracyjnego (tekst jednolity: Dz. U. z 2000 r. Nr 98, 1071 z późn. zm.)
Uwagi:
Z aktualnym rejestrem zabytków i oryginałami decyzji o wpisie można zapoznać się u Dolnośląskiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków .
Kopie decyzji o wpisaniu obiektów do rejestru zabytków oraz dokumentacje studialne i projektowe dostępne są w Archiwum MKZ, w terminach jego otwarcia: czwartki i piątki od godz. 13:00 do 15:00.
Mapy oraz informacje o adresie geodezyjnym terenu można uzyskać w Zarządzie Geodezji Kartografii i Katastru Miejskiego we Wrocławiu przy al. M. Kromera 44.
Urząd Miejski Wrocławia
Wydział Inżynierii Miejskiej
Dział Utrzymania Miasta
ul. G. Zapolskiej 4
50-032 Wrocław
tel. 71 777 86 03
Jeśli urzędnik ma choć 1% możliwości odesłania petenta do innego pokoju to ma on (petent) 99% szansy na to, że tam trafi a tam ....
Jeśli urzędnikowi pojawi się mikroskopijna szansa na ograniczenie możliwości załatwienia sprawy, to w 100% taka możliwość pojawi się w zapisie ustawy lub rozporządzenia .
Bzdety unijnych a więc i polskich urzędników: marchewka owocem, prosty banan, stado składające się z 50,1 krowy. Ciekawe czy chodzi o ucho czy ogon. Otwarty przetarg na zakup towaru za 50 zł. Ostanio był urzędnik poszukujący taniej płyty CD. Kontrakt - 10 szt. Musiał zebrać trzy oferty. Różnica w cenie może 10 groszy. Zysk 1 zł. Ile przewalił publicznych pieniędzy ? - ale jest czysty.
Globalnie Niemiec jest Niemcem, Francuz Francuzem, Anglik Anglikiem a Polak Europejczykiem czyli nikim.
Największym wrogiem Polaka jest drugi Polak a jeszcze większym wrogiem - Polak URZĘDNIK.
Jedyne pocieszenie - potrafimy nieżle kombinować, świetnie dajemy i bierzemy łąpówki, mamy najdziwniejszych posłów i polityków i rządzi nami największa wieś Europy - w końcu Parlament mamy na Wiejskiej.
Jednostki budżetowe GminyJednostki budżetowe GminyArchiwum Miejskie Wrocławia Centrum Informacji i Rozwoju Społecznego
Miejskie Centrum Usług Socjalnych we Wrocławiu Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej Młodzieżowe Centrum Sportu Wrocław Straż Miejska Wrocławia Wrocławskie Centrum Doskonalenia Nauczycieli Wrocławski Tor Wyścigów Konnych - Partynice Wrocławski Zespół Żłobków Zarząd Dróg i Utrzymania Miasta Zarząd Geodezji, Kartografii i Katastru Miejskiego Zarząd Inwestycji Miejskich Zarząd Obsługi Jednostek Miejskich Zarząd Zasobu Komunalnego Zarząd Zieleni Miejskiej
Zakłady budżetowe GminyCentrum Integracji Społecznej Izba Wytrzeźwień Wrocławia Zamiast Izby Wytrzeźwień 29 października 2012 r., o godz. 20.00 działalność rozpoczyna Wrocławski Zakład Aktywności Zawodowej Zarząd Cmentarzy Komunalnych Spółki Gminy WrocławJednoosobowe Spółki Gminy Wrocław: Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne Sp. z o.o . Miejskie Przedsiębiorstwo Wodociągów i Kanalizacji S.A. Towarzystwo Budownictwa Społecznego Wrocław Sp. z o.o. Wrocław 2012 Sp. z o.o . Wrocławska Rewitalizacja Sp. z o.o. Wrocławski Park Wodny S.A. Wrocławskie Centrum Rehabilitacji i Medycyny Sportowej sp. z o.o. Wrocławskie Centrum SPA Sp. z o.o Wrocławskie Centrum Treningowe SPARTAN sp. z o.o. Wrocławskie Inwestycje Sp. z o.o. Wrocławskie Mieszkania Sp. z o.o. ZOO Wrocław sp. z o.o. Spółki z większościowym udziałem Gminy Wrocław: Agencja Rozwoju Aglomeracji Wrocławskiej SA Ekosystem Sp. z o.o. Wrocławskie Centrum Badań EIT+ Sp. z o.o. Wrocławski Park Technologiczny S.A . Wrocławskie Przedsiębiorstwo Hala Ludowa Sp. z o.o. Spółki z mniejszościowym udziałem Gminy Wrocław: Data Techno Park Sp. z o.o. Dolnośląskie Centrum Medyczne DOLMED S.A. Port Lotniczy Wrocław S.A. Wrocławski Klub Sportowy "Śląsk Wrocław" S.A. Zestawienie informacji dotyczących udziałów lub akcji Gminy Wrocław w spółkach prawa handlowego - 30 czerwca 2013 r. - plik do pobrania w formacie .pdf Instytucje kultury, dla których organizatorem jest Gmina WrocławRejestr instytucji kultury, dla których organizatorem jest Gmina Wrocław, prowadzony jest na podstawie art. 14 ust.1 ustawy z dnia 25 października 1991 r. o organizowaniu i prowadzeniu działalności kulturalnej (Dz. U. z 2012 r. poz. 406) zgodnie z rozporządzeniem Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego z dnia 26 stycznia 2012 r. w sprawie sposobu prowadzenia i udostępniania rejestru instytucji kultury (Dz.U. z 2012 r. poz. 189). Sposób udostępniania danych zawartych w rejestrze instytucji kultury, dla których organizatorem jest Gmina Wrocław: I. Rejestr instytucji kultury, dla których organizatorem jest Gmina Wrocław prowadzi Wydział Kultury w Departamencie Spraw Społecznych Urzędu Miejskiego Wrocławia, ul. G. Zapolskiej 4, 50-032 Wrocław, tel. 071 777-83-77, godziny urzędowe: 7.45-15.45. II. Zgodnie z § 10 rozporządzenia Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego z dnia 26 stycznia 2012 r. w sprawie sposobu prowadzenia i udostępniania rejestru instytucji kultury: III. Wydanie urzędowo poświadczonego odpisu z rejestru lub księgi rejestrowej następuje w terminie 14 dni od dnia otrzymania wniosku, poprzez przesłanie na adres wskazany we wniosku bądź przekazanie osobiście wnioskodawcy lub osobie upoważnionej. IV. Wydanie odpisu, o którym mowa w pkt III podlega opłacie skarbowej w wysokości 5 zł od każdej pełnej lub zaczętej stronicy zgodnie z art. 4 ustawy o opłacie skarbowej (Dz.U. z 2006 Nr 225, poz. 1635 z późn. zm.). V.Składający wniosek zobowiązany jest dołączyć dowód zapłaty należnej opłaty skarbowej albo uwierzytelnioną kopię dowodu zapłaty, nie później niż w ciągu 3 dni od chwili powstania obowiązku jej zapłaty (chwila złożenia wniosku o wydanie zaświadczenia). Dowód zapłaty może mieć formę wydruku potwierdzającego dokonanie operacji bankowej (zgodnie z § 3 ust. 1 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 28 września 2007 r. w sprawie zapłaty opłaty skarbowej - Dz.U. z 2007 Nr.187, poz. 1330). VI. Opłatę należy uiścić na konto Gminy Wrocław w PKO Bank Polski S.A. nr 82 1020 5226 0000 6102 0417 7895 lub we wskazanych pod zamieszczonym tu linkiem punktach. Rejestr Instytucji Kultury - plik do pobrania w formacie .pdf Dane teleadresowe instytucji kultury: Wrocławski Teatr Współczesny im. Edmunda Wiercińskiego, dyrektor Marek Fiedor Teatr Muzyczny "Capitol", dyrektor Konrad Imiela Wrocławski Teatr Lalek, dyrektor Janusz Jasiński Instytutu im. Jerzego Grotowskiego, dyrektor Jarosław Fret Muzeum Miejskie Wrocławia, dyrektor Maciej Łagiewski Muzeum Architektury, dyrektor Jerzy Ilkosz Wrocławscy Kameraliści BWA Wrocław - Galerie Sztuki Współczesnej, dyrektor Marek Puchała Galeria "Entropia", dyrektor Mariusz Jodko Galeria "Miejska", dyrektor Mirosław Jasiński Miejska Biblioteka Publiczna we Wrocławiu, dyrektor Andrzej Ociepa Centrum Kultury "Agora", dyrektor Grażyna Mosur Centrum Kultury "Zamek", dyrektor Elżbieta Lenczyk Centrum Kultury Wrocław-Zachód, dyrektor Jolanta Chojnacka Ośrodek Pamięć i Przyszłość, dyrektor Marek Mutor Ośrodek Działań Twórczych "Światowid", dyrektor Izabela Łaba Ośrodek Działań Artystycznych "Firlej", dyrektor Robert Chmielewski Ośrodek Postaw Twórczych, dyrektor Jarosław Jachimowicz Klub Muzyki i Literatury, dyrektor Ryszard Sławczyński Klub Pod Kolumnami, dyrektor Marek Korzeniowski Wrocławski Klub Formaty, dyrektor Janusz Kamiński Wrocławski Klub Anima, dyrektor Ilona Brożek Ognisko Kultury Plastycznej, dyrektor Maciej Siciński Muzeum Współczesne Wrocław (w organizacji), dyrektor Dorota Monkiewicz Biuro Festiwalowe Impart 2016, dyrektor Krzysztof Maj Instytucje współprowadzone z Ministrem Kultury i Dziedzictwa Narodowego oraz Województwem Dolnośląskim: Filharmonia Wrocławska im. Witolda Lutosławskiego, dyrektor Andrzej Kosendiak Międzynarodowy Festiwal Wratislavia Cantans, dyrektor Andrzej Kosendiak Szkoły i placówki oświatowe prowadzone przez Gminę WrocławSzkoły i placówki oświatowe prowadzone przez Gminę WrocławGmina Wrocław jako jednostka samorządu terytorialnego jest organem prowadzącym : Jednocześnie Urząd Miejski Wrocławia prowadzi ewidencję szkół i placówek niepublicznych (czyli prowadzonych przez osoby fizyczne i prawne nie będące jednostkami samorządu terytorialnego) działających na podstawie ustawy o systemie oświaty. Szkoły i placówki tego typu po uzyskaniu odpowiednich uprawnień otrzymują z budżetu miasta subwencję na swoją działalność. Wydział Edukacji w Urzędzie Miejskim Wrocławia bezpośrednio wykonuje obowiązki organu prowadzącego dla jednostek publicznych oraz organu prowadzącego ewidencję jednostek niepublicznych i zarządzającego subwencjami dla tych jednostek. Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej (MOPS) prowadzi placówki opiekuńczo-wychowawcze, interwencyjne, adopcyjne i rodzinne domy dziecka. Współpracuje także z niepublicznymi placówkami tego typu. --------------------------------------- Wydział Edukacji Urzędu Miejskiego Wrocławia nie nadzoruje placówek szkoleniowych i opiekuńczych działających na podstawie ustawy o swobodzie działalności gospodarczej, np. kursów językowych, nauki jazdy, różnych szkoleń, opieki nad dziećmi. Placówki takie rejestrują swoją działalność w Urzędzie Miejskim na ogólnych zasadach (Wydział Spraw Obywatelskich > Dział Rejestracji Działalności Gospodarczej). Urząd Miejski Wrocławia nie nadzoruje szkół i placówek oświatowych zakładanych lub ewidencjonowanych przez Samorząd Województwa Dolnośląskiego, Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego, Ministerstwo Sprawiedliwości lub inne uprawnione ministerstwa. Urząd Miejski Wrocławia nie nadzoruje szkolnictwa wyższego. Wykaz Samodzielnych Publicznych Zakładów Opieki Zdrowotnej prowadzonych przez MiastoWrocławskie Centrum Zdrowia SP ZOZ Centrum Neuropsychiatrii "NEUROMED" Specjalistyczny Zakład Profilaktyczno - Leczniczy "PROVITA" Żłobki i kluby dziecięce
Powiatowe służby, inspekcje i strażePowiatowy Urząd Pracy we Wrocławiu Powiatowy Inspektorat Nadzoru Budowlanego dla Miasta Wrocławia Jednostki pomocy społecznej oraz wspierania rodziny i systemu pieczy zastępczejMiejski Ośrodek Pomocy Społecznej (MOPS) Dzienny Dom Pomocy Społecznej "Pogodna Jesień" Dzienny Dom Pomocy Społecznej "Na Ciepłej" Ośrodek Opiekuńczo - Adaptacyjny "Pensjonat dla Osób Starszych" Miejskie Centrum Usług Socjalnych we Wrocławiu (MCUS) Dom Pomocy Społecznej dla osób w podeszłym wieku i przewlekle somatycznie chorych Dom Pomocy Społecznej dla osób przewlekle somatycznie chorych Dom Pomocy Społecznej dla osób przewlekle psychicznie chorych Dom Pomocy Społecznej dla osób przewlekle somatycznie chorych Dzienny Dom Pomocy Społecznej Dzienny Dom Pomocy Społecznej Dzienny Dom Pomocy Społecznej Dzienny Dom Pomocy Społecznej Rodzinny Dom Dziecka nr 1 Rodzinny Dom Dziecka nr 3 Rodzinny Dom Dziecka nr 4 Rodzinny Dom Dziecka nr 7 Rodzinny Dom Dziecka nr 8 Rodzinny Dom Dziecka nr 10 Rodzinny Dom Dziecka nr 11 Rodzinny Dom Dziecka nr 12 Rodzinny Dom Dziecka nr 13 Rodzinny Dom Dziecka nr 14 Rodzinny Dom Dziecka nr 15 Rodzinny Dom Dziecka nr 16 Rodzinny Dom Dziecka nr 18 Rodzinny Dom Dziecka nr 19 Rodzinny Dom Dziecka nr 20 Rodzinny Dom Dziecka nr 21 Rodzinny Dom Dziecka nr 23 Rodzinny Dom Dziecka nr 24 Rodzinny Dom Dziecka nr 28 Wrocławskie Centrum Opieki i Wychowania Placówka Opiekuńczo-Wychowawcza "Przystanek Dobrej Nadziei" Zespół Placówek Opiekuńczo-Wychowawczych "Dziecięcy Dom" Powiatowy Zespół ds.Orzekania o Niepełnosprawności we Wrocławiu
Kursy językowe
Wykaz Samodzielnych Publicznych Zakładów Opieki Zdrowotnej prowadzonych przez MiastoWROCŁAWSKIE CENTRUM ZDROWIA SP ZOZ
Centrum; Neuropsychiatrii "NEUROMED" SP ZOZ ŻłobkiZasady rekrutacji do żłobków miejskich ŻŁOBKI
Uwagi:
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Sprawy do załatwienia Stypendia Elektroniczny system kolejkowy Elektroniczna rekrutacja Numery kont bankowych Wyszukiwarka dokumentów komunikacyjnych Jednostki miejskie Jednostki budżetowe Zakłady budżetowe Spółki Instytucje kultury Szkoły i placówki oświatowe Zakłady Opieki Zdrowotnej Żłobki
Co, jak i gdzie załatwić w Urzędzie Miejskim ? Budowa, przebudowa, rozbiórka
Dofinansowania
Dowody osobiste
Dowody rejestracyjne. Rejestracja pojazdów
Drzewa i krzewy - usuwanie
Działalność gospodarcza - rejestracje, zezwolenia
Imprezy, zgromadzenia i zbiórki publiczne
Informacje adresowe
Informacje publiczne
Karty wędkarskie, karty łowiectwa podwodnego
Kopaliny i prace geologiczne
Krajowy transport drogowy oraz przewozy na potrzeby własne
Lokale mieszkalne
Lokale użytkowe i ogródki gastronomiczne
Małżeństwa
Materiały promocyjne, zdjęcia
Meldunek
Miejscowy plan zagospodarowania przestrzennego
Niepełnosprawni
Nieruchomości komunalne
Numer PESEL
Obiekty noclegowe
Obronność
Odpady, złom metali i zanieczyszczenia
Odpisy, zaświadczenia, zmiany akt stanu cywilnego
Organizacja ruchu
Ośrodki szkolenia kierowców i stacje kontroli pojazdów
Pobór wód, odprowadzanie ścieków
Podatki, opłaty i podatki lokalne, pomoc publiczna
Połów ryb
Prawo jazdy, pozwolenie na prowadzenie tramwaju
Psy - zezwolenia
Rejestracja roślin i zwierząt
Reklamy
Stowarzyszenia
Szkoły
Świadczenia rodzinne Urodzenia
Użytkowanie wieczyste
Zastaw rejestrowy
Zgony
Zmiana imienia, nazwiska, uznanie dziecka
|
---|
ŚLEPOWRON |
|||
---|---|---|---|
MAPKA |
|||
KONTAKT ogólny pełny |
USŁUGI REKLAMOWE I HANDEL ART. BIUROWYMI
|
|
---|---|
USŁUGI: pieczątki, stemple, oprawa, bindowanie, lakowanie, tłoczenie, hot-print, grawerowanie, wycinanie ploterami tnącymi, grawerującymi, laserowymi, szyldy, tablice, banery, koszulki, medale, odznaki, przypinki, pinsy, bonty, sublimacja, kubki, podkładki pod myszy, suche pieczęcie, druk offsetowy, druk cyfrowy, druk solwentowy, druk pigmentowy, druk atramentowy, druk wielkoformatowy, laminacja wielkoformatowa, laminacja arkuszowa, foliowanie, smycze z nadrukiem, breloki, żetony, numerki na drzwi, numerki szatniowe, sitodruk, tampondruk, dyplomy, puchary, znaczki, naklejki, nalepki wypukłe z oczkiem, medale bite, medale trawione, matryce, sztance, zegary reklamowe, skanowanie, skanowanie wielkoformatowe, roll-upy, nagrywanie płyt CD i DVD, nadruki na płytach i na naklejkach do płyt, zlecenia nietypowe, druk woskowy, druk prac magisterskich, dyplomowych i doktoratów, edycja prac, wydawnictwo z ISBN, oprawy twarde, klejone, wsuwane, grzebieniowe, zwojowe, oprawy introligatorskie, broszury, projektowanie stron www, rejestracja domen, hosting, doradztwo, tabliczki znamionowe grawer znakowanie metali, wycinanie formatek w metalu i laminatach itd. | Sprzedaż: bindownice, laminatory, gilotyny, obcinarki, trymery, dziurkacze, zszywacze, drukarki, sprzet elektroniczny, artukuły biurowe, papier, rolki papieru do ploterów, folie laminacyjne arkuszowe i rolowe, etykiety samoprzylepne, płyty CD i DVD, pamięci przenosne pendrive, identyfikatory, holdery, kartony białe i kolorowe w różnych formatach, automaty pieczątkarskie, poduszki, spinacze, listwy wsuwane, grzbiety plastikowe, folie i kartony do opraw, zaokrąglacze, zegary, testery banknotów, towary na zamówienie. |
Usługi wykonywane są we Wrocławiu i pod Wrocławiem. PolGer ul. Smoluchowskiego 22/1 podwórze (pełne dane w linku)
Stemple, stemple lakowe, suche pieczęcie, pieczęcie tłoczone, suchy stempel we Wrocławiu, produkty stemplarskie. Indywidualne kalendarze. Kalendarz z nadrukiem. Druk i oprawa. ZAPRASZAMY NA NASZĄ STRONĘ SKLEPOWĄ
Wydruki można zamawiać mailem PolGer@PolGer.eu lub pracownia@PolGer.wroc.pl Informacje 71 3281656; Wrocław Smoluchowskiego 22/1 |
MAPKA mapka google Kompleksowa obsługa konferencji, zjazdów, spotkań: identyfikaory, smycze, zaproszenia, programy, teczki, torby z nadrukami, długopisy, notesy, clipboardy, kawa, herbata itd. |
Zaprzyjaźnione linki: | |||
---|---|---|---|
List zza grobu - Każdy Polak powinien to przeczytać | |||
Sprzedaż urządzeń i artykułów biurowych i do usług strona starsza |
|||
Urząd Miasta Wrocławia informacje miejskie |
Afra Wałbrzych |
||
---|---|---|---|
LAMPY WEDUTA LAMPY BIURKOWE Lampy gabinetowe Lampy ozdobne |
|||
we.Wroclawiu.pl hosting domeny projektowanie stron |
SKLEP NADIA - - BIŻUTERIA ODZIEŻ |
||
Developerka |
|||
Polsko-Niemieckie Towarzystwo Radiologiczne |
Firma budowlana Pol-Las |
||
Armar - Filtry do wody |
producent systemów ogrodzeniowych |
SPRZEDAŻ URZĄDZEŃ DO BIURA I DO USŁUG | ||||
---|---|---|---|---|
SPRZEDAŻ USŁUG | ||||
---|---|---|---|---|
Sprzedaż urządzeń i artykułów biurowych i do usług starsza wersja
Ceny netto
ZAPRASZAMY Andrzej Bergier